Volume 22 (October 1990) Number 5 


Zentralblatt für Didaktik der Mathematik

International Reviews on Mathematical  Education

Articles •  ISSN 0044-4103


Analyses: Intelligent tutoring systems

Intelligente tutorielle Systeme. Einführung (Intelligent tutoring systems. Introduction
(Kristina Haussmann)   p. 157

Wie intelligent sind tutorielle Systeme? Der schwierige Weg vom einfachen Lernprogramm zu einem wissensbasierten lernermodellierenden tutoriellen System (How intelligent are tutoring systems?)
(Kristina Haussmann, Matthias Reiss)   p. 158-163

Tutorielle Systeme für Beweis- und Konstruktionsaufgaben im Geometrieunterricht der Sekundarstufe I (Tutoring systems for proving and constructing in lower secondary geometry
(Wolfgang Barz, Gerhard Holland)   p. 163-170

Cabri-Géomètre: A microworld of geometry for guided discovery learning 
(Jean-Marie Laborde, Rudolf Strässer)   p. 171-177

A perfect student expert for function characteristics 
(Baruch Schwarz, Nurit Zehavi)   p. 178-183

Interactive media: Developments and trends in the domain of intelligent tutoring systems 
(Richard N. Tucker)   p. 184-188


Announcements of future events 
p. 191-190

Addresses of authors
p. 190

Search Table of Contents Home Page Feedback ZDM
Copyright © 2000 by FIZ Karlsruhe, Germany - Last Update: